четвер, 26 листопада 2015 р.

Тема: Множення десяткових дробів.

Урок узагальнення та систематизації знань з теми

Мета:
1) перевірити вміння та навички учнів множити десяткові дроби, закріпити вміння застосовувати закони множення до розв'язування вправ на множення десяткових дробів, використовувати окремі випадки множення десяткових дробів на розрядну одиницю;
 2) розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу учнів;
 3) виховувати активність, самостійність, відповідальність, інтерес до предмету.
Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.
Хід уроку 
І. Орг.момент
- привітання, створення доброзичливої атмосфери («посмішка»)
- оголошення теми, мети і завдань уроку
Вчитель: 
Сьогодні ми з вами здійснимо подорож до казки «Снігова королева» і перевіримо себе, наскільки добре ми засвоїли дану тему.
Я не випадково обрала саме цю казку… Адже, за календарем вже 11-й день весни, а на дворі, нажаль… Діти, може то Снігова королева у всьому винна? Спочатку вона Кая зачаклувала, потім нас з вами… Так і літо ніколи не наступить!!!
Пропоную перемогти її чари і повернути все на свої місця…Згодні? Тоді в путь!

- інструктаж щодо роздаткових матеріалів
(крижинки – для актуалізації опорних знань, фішки-смайлики - за правильні відповіді, сигнальні кольорові картки – зелений «ТАК», красний «НІ», кольорові квітки для «сходинок успіху» ) - перевірка д/з – зошити поміняти (консультанти звітують про виконання і дають по одній фішці тим, хто виконав. А тим, хто не виконав – не дають.)
ІІ. Актуалізація опорних знань. 
Провести у вигляді інтерактивної вправи «Асоціативний кущ», тільки наряджати діти будуть не кущ листочками, а дошку крижинками зі словами чи поняттями, які асоціюються у них з темою даного уроку
 ІІІ. Закріплення вмінь та навичок.
Учитель: 
—Ну що ж …Ці крижинки – чарівні і вони вже перенесли нас у казку! Тож почнемо!
 …Жили собі Кай і Герда. Вони дружили, разом вирощували квіти. Але одного зимового дня Снігова Королева забрала Кая, кинула йому в очі і серце крижинки, заморозивши його так, що він забув про Герду. Довго Герда сумувала за Каєм і вирішила його розшукати. І ми з вами допоможемо Герді в пошуках Кая.
Спочатку Герда побігла до річки запитати, чи не знає вона, де Кай. Річ¬ка відповіла: «Якщо розв'яжеш задачу, то я покажу тобі дорогу».
 Фронтальна робота
Задача 1.
Скільки кілометрів пропливе моторний човен за 4 години за течією річки, якщо швидкість моторного човна дорівнює 16,7 км/год, а шви¬дкість течії річки — 2,5 км/год. (76,8 км.)
Самостійна робота
Учитель:
—Герда сіла до човна та припливла до старої чаклунки. Бабусі дуже сподобалась дівчинка. Щоб Герда забула Кая, бабуся, розчісуючи волосся ді¬вчинки, зачаклувала її. Щоб зникли чари, Герді необхідно пригадати назву квітки, яку вона вирощувала з Каєм.
Виконавши множення числа зі стеблини на числа, записані на пелюстках, ви підходите до дошки і шукаєте правильну відповідь. Якщо ви її знайшли, то на звороті має бути той самий колір, що і на пелюстці. Якщо кольори дійсно співпадають, то ви маєте право відірвати пелюстку та перевернути її. На іншій стороні кожної пелюстки будуть літери, з яких в кінці ви зможете скласти слово та одержати назву квітки, яку виро¬щували Кай і Герда.
 Учні працюють самостійно, виконуючи множення. Коли результати запи¬сані на дошці, складають слово.
 Розминка «Усний рахунок»
Учитель:
— Герда згадала про Кая й утекла від бабусі. Бігла вона довго, стомив¬шись, сіла перепочити. Прямо перед нею стрибав старий Крук. Герда запитала,чи не знає він, де Кай. Крук відповів: «Кар-кар, напевно знаю, де твій принц, але скажу тільки в тому випадку, якщо ти добре знаєш десяткові дроби».
 Гра «Так — ні».
Якщо твердження правильне, діти піднімають сигнальну картку зеленим боком до вчителя, у протилежному випадку — червоним:
1)2 дм = 0,2 м; так (зелений)
2) 5 кг = 0,05 т; ні (червоний)
3)0,1 >0,09; так (зелений)
4)0,120 = 0,12; так (зелений)
5) виконуючи множення десяткових дробів, цілі частини підписуємо під цілими, дробові — під дробовими, а кому в результаті ставимо під комами; ні (червоний)
6)дріб 0,07 має знаменник 100; так (зелений)
7) 4 ∙ 0,3 не дорівнює 0,3 ∙ 4. ні (червоний)
 Фронтальна робота 
 Учитель: 
-Крук привів Герду до принца та принцеси, але принц був не Кай. Ді¬вчинка розповіла їм свою історію і попросила в них карету, щоб вирушити далі у пошуках Кая. Принц і принцеса погодилися за умови, якщо Герда розв'яже приклади:
 1) 3,78*10 + 0,45*100 = 82,8
 2) 8,53*100 – 0,74*10 = 845,6
3) 27,5*0,1 – 32*0,01 = 2,43
 4) 83*0,01 + 0,1*3,8 = 1,21
{Четверо учнів розв'язують приклади біля дошки. Решту учнів класу працюють самостійно.)
 Самостійна робота 
Учитель:
—Довго їхала Герда в кареті, але в лісі її схопили розбійники, якими верховодила мала жорстока розбійниця. Розповідь Герди, її турбота про брата розчулила маленьку розбійницю. І вона вирішила відпустити її, але тільки якщо Герда розв'яже задачу.
 Задача 2. 
Визначити площу лісу, в якому живуть розбійники, якщо він має форму прямокутника завдовжки 18,4 км і завширшки 9,5 км. (174,8 (км2)).
 Робота в парах 
 Учитель: 
—Північний Олень відвіз Герду до замку Снігової Королеви. Коли Герда побачила Кая, вона кинулася до нього, та Кай стояв нерухомо. У його очах і серці були крижинки. Їх необхідно розтопити. Для цього замість зірочок потрібно поставити пропущені цифри: (завдання з підручника на відновлення прикладу з зірочками)
Учитель: 
—Крижинки розтанули. Кай упізнав Герду. Вони сміялись і плакали під радості, бо вірність і дружба перемагають усі нещастя.
 ІV. Підсумок уроку:
розмістити квітки на «сходинках успіху»
Оцінювання – на наступному уроці.
 V. Д/з:
Придумати свою подорож до якої-небудь казки із завданнями з теми «Множення десяткових дробів» або Реферат з історії виникнення десяткових дробів

Немає коментарів:

Дописати коментар